maanantai 11. marraskuuta 2013

Jäätelöbaari

Nelilitraiseen maitotonkkaan näpertelin Pohjhanmaan viikonlopun viimeisinä askareina jäätelöbaarin.
Polkupyörän ostin FinnAimosta. Oli alkujaan kultainen, vaan maalasin mattamustalla ja nyt näyttää huomattavasti paremmalta.
Jäätelöbaarin vitriini on tehty pakasterasiasta ja pohja sytyketikuista.
Jäätelövitriinin tuutit olen ostanut huuto.netistä. Irtojäätelöpurkit ovat pienten askartelumaalien purkkeja, joihin sekoittelin maalia ja kuumaliimaa jäätelöksi. Jäätelötuuttien vieressä hyllyllä on kulhoissa erilaisia jäätelöannosten lisukkeita, hedelmäviipaleita, strösseleitä, tms.
Jäätelöbaarin pöydät on tehty pahvipyörylöistä, metallirinkuloista ja pitkistä ruuveista. Tuoleina toimii viinipullon korkin kiinnikkeet sekä istuimina kolikot.
Seinille tulostelin julisteita ja jäätelömainoksia netistä.
Maitotonkkaan rakennetun jäätelöbaarin ulko-ovella minikokoinen mainotonkka toivottelee asiakkaat tervetulleeksi.

sunnuntai 10. marraskuuta 2013

Löytöeläinkoti Seline


Löytöeläinkoti Seline sai valmistui lasikantiseen puulaatikkoon (koko 10 x 20 x 30 cm) ja sai nimensä lapsuuden ja nuoruuden kissaystävän mukaan. Pikkuveli oli aikoinaan kova Celine Dion -fani, ja nimesi kissan idolinsa mukaan, joskin suomalaisittain Selineksi. :)


Löytöeläinkoti on kovin koirapainotteinen. Kissoja ei ilmeisesti hittavaisten maassa hylätä juuri lainkaan, sen sijaan koirat jäävät valitettavasti toisinaan oman onnensa nojaan. Ai niin, ja kyllähän mä tiedän, että tällaiset kiipeilytasanteet on kissoja, ei koiria varten, vaan kun tila on pieni ja kapea, täytyi soveltaa... :) Hittavaisten maassa koiratkin käyttäytyvät siis hyvin kissamaisesti.





Pub Ruusun kulmille hylätty pentukolmikko sai tilapäiskodin läytöeläinkodista. Kunhan vähän varttuvat, alkaa löytöeläinkodista huolehtiva hittavainen etsiä koirille hittavaiswebin kautta uusia, pysyviä koteja.
Lihaisaa ruokaa löytyy moneen makuun, ja koirilla on käytössään myös sisäkoppi, jossa tykkäävät nukkua päiväunia.




 Löytöeläinkoti Selinessä on maailman murjomien hyvä itseään kasailla ja odotella uuden, pysyvän kodin löytymistä.  

lauantai 9. marraskuuta 2013

Hittavaisten Beauty Salon


Vietämme parhaillaan pidennettyä viikonloppua  Pohjanmaalla ja olen isäukon kanssa rakentanut koko eilisen jotakin hirmuisen jännittävää minimaailma-asioihin liittyen. Vaan koska sillä saralla on kaikki vielä kesken, esittelenpä eilisen illan väsäilyn tuloksena valmistuneen kauneushoitolan.














Hittavaisille itsensä hemmottelu on tärkeä asia, joten nyt pääsevät sitten kaunistautumaan Beauty Salonissa.

keskiviikko 6. marraskuuta 2013

Hittavaiset julkisuudessa :)


Hittavaiset ovat nyt julkkiksia. :D  Aamulehdestä tuli ehdotusta tulla tekemään roomboxeista juttua. Jokusen päivän pohdin, että haluanko nyt ihan oikeasti identifioitua nimen ja kasvojen kera höyrähtäneeksi kolmikymppiseksi minijuttuja askartelevaksi hittavaismummoksi... Maanantain lehdessä me sitten pällisteltiin koko sivun juttuna. Juttua oli myös Aamulehden videoiden puolella.


Hittavaiset ovat kovin julkisuudenkipeitä otuksia. Niitä ärsytti ja suututti, että ne eivät näkyneet jutussa kuin niminä, ja että juttu painottui heidän elämänkertansa ja mielipiteidensä kyselyn sijaan As. Oy Hittavaislinnan sisustusratkaisuihin ja rakennusteniikkaan. Hittavaiset olisivat halunneet pällistellä jokaisessa kuvassa ja esittää jutussa fiksuja mielipiteitään elämästä, olemisesta ja olemattomuudesta. Siksipä niitä harmitti erittäin suuresti, että heidän pienten ja sievien naamojensa sijaan kuvissa esiintyi hittavaisten näkökulmasta järjettömän ylikasvuinen eukko, joka ei edes asu Hittavaislinnassa. 


Elämä on.